IVR äänivalikko

IVR on interaktiivinen puhevalikko, jossa voidaan antaa soittajalle erilaista vaihtoehtoja, joko puhumalla tai näppäilemällä.

IVR äänivalikko


IVR on interaktiivinen puhevalikko, jossa voidaan antaa soittajalle erilaista vaihtoehtoja, joko puhumalla tai näppäilemällä.

Tyypillinen esimerkki on että tiedote sanoo: mikäli haluat palvelua ruotsiksi niin paina numeroa 1, englanniksi paina numeroa 2, muussa tapauksessa odota hetki puhelu yhdistyy asiakaspalveluun.

IVR tiedote voi auttaa asiakaspalvelussa: esim. paina numeroa 1, mikäli haluatte että teille soitetaan takaisin, ja takaisinsoittopyyntö lähetetään k.o yritykselle.

Puhevalikko voi myös hakea avainsanalla tietoa asiakkaan CRM ratkaisusta: Esimerkki mitä palvelua etsitte? esim. työkalut IVR valikkoa -paina numeroa yksi niin yhdistämme sinut työkaluista vastaavalle tai paina numeroa 2 tehdäksesi uusi haku.

IVR valikon tehtävänä on nopeuttaa ja parantaa asiakaspalvelua. Useissa yhtiöissä joutuu odottamaan puhelimessa kymmeniä minuutteja tai tunteja, kun antamalla vaihtoehtoja asiakkaalle voidaan nopeuttaa asiakaspalvelua vähentämällä jonoja ja kohdentamalla resursseja tehokkaammin. Takaisinsoittopalvelu auttaa tehostamaan IVR valikon tehoa. Silloin tiedetään varmasti että kaikkiin on soitettu takaisin.


Asiakkaitamme


Buy now