Asiakasesimerkkejä

Alla muutamia asiakkaitamme


Meillä on kaiken kokoisia asiakkaita, useilta eri toimialoilta. Alla muutamia esimerkkejä asiakastoteutuksista.


Vetonaula

Siirtyminen Teamsin pilvipohjaiseen puhelinvaihteeseen

Vetonaula Oy on 17 asiantuntijan IT-palvelutalo, joka tarjoaa asiakkailleen laadukkaita IT-palveluilta. Liikevaihto on 2,5 miljoonaa euroa ja yritys on vakavarainen.

Keväällä 2020 Vetonaula korvasi pitkään palvelleen SIP-vaihteensa Teamsin pilvipohjaisella puhelinvaihteella. Teamsin yhteys puhelinverkkoon toteutettiin GBC:n palveluna tarjoamalla SIP-trunkilla ja Teams sertifioidulla AudioCodes SBC:llä.

"Toteutimme Teamsin avulla kaikki tarvittavat toiminnot mm. aikaohjatut vastaussarjat ServiceDeskiin, myyntiin ja vaihteeseen", kertoo Vetonaulan Juuso Eskola.

"Samassa yhteydessä halusimme vaihtaa käyttöön asiakkaillemme edullisemmat 09-numerot, joihin voi soittaa pvm/mpm -hinnalla. Varmuuden vuoksi kuitenkin ohjasimme myös vanhat 010-numerot uuteen vaihteeseen. Kaupanpäälle saimme erittäin edulliset ulkomaanpuhelut."

Lisätietoja projektista Vetonaulan sivuilta: https://www.vetonaula.fi/uudet-puhelinnumerot-teams-vaihteessa/


Fennoa

SIP-trunk Live Agent-asiakaspalvelujärjestelmään

Fennoa Oy on tammikuussa 2014 perustettu täysin kotimaisessa yksityisomistuksessa oleva yritys. Yrityksen tuote, Fennoa, on taloushallinnon kokonaisratkaisu tilitoimistoille ja heidän asiakkailleen. Fennoa sisältää useita eri toimintoja tehokkaana kokonaisuutena, jolla saavutetaan täysin saumaton yhteiskäyttö tilitoimiston ja heidän asiakkaidensa välille.

Keväällä 2019 Fennoa Oy otti käyttöön Live Agent-asiakaspalvelujärjestelmän, ja tarkoituksena oli saada myös puhelinliikenne integroitumaan osaksi uutta järjestelmää. Ratkaisuksi valittiin GBC:n SIP-trunk.

"Pystymme palvelemaan asiakkaitamme paremmin, kun kaikki yhteydenottokanavat löytyvät yhdestä paikasta. Puheluliikenteen vieminen osaksi uutta järjestelmää sujui erittäin vaivattomasti GBC:n SIP-trunkin avulla ja asiakkaillemme tuttu vanha 010 yritysnumerommekin kääntyi ongelmitta aiemmalta operaattorilta GBC:lle. Äänenlaatu ja yleinen toimivuus on nyt erinomaista, selvästi parempaa kuin aiemmin käyttämässämme suuren operaattorin mobiilivaihteessa. Hintakin on kohdillaan.", kertoo Fennoan toimitusjohtaja Mikko Kalliovaara.


Leader Foods Oy

Leader Foods Oy on suomalainen, vuonna 2001 perustettu elintarvikealanyritys. Valmistamme ja markkinoimme laadukkaita, proteiinipitoisia elintarvikkeita, terveystuotteita, vitamiineja ja urheiluravinteita sekä superfoodeja. Leaderin kaikki tuotteet valmistetaan Suomessa omissa tehtaissa. Yrityksen palveluksessa työskentelee 80 henkilöä Suomessa ja Ruotsissa.

Tavoitettavuus, järjestelmän keveys ja käytettävyys oli lähtökohta, kun lähdimme rakentamaan Leader Foodsin vaihdepalvelua. Tavoitettavuudella tämän asiakkaan kohdalla tarkoitetaan sitä, että yksikään yhteydenotto ei jää huomioimatta. Jos vaihteeseen ei vastata, niin henkilökuntaa muistutetaan SMS-viestillä, että johonkin yhteydenottoon on jäänyt vastaamatta.

Järjestelmä on hyvin kevyt ja helpposti käyttöön otettava. Järjestelmä rakennettiin olemassa olevien mobiililiittymien päälle. GBC Networksin mobiilivaihde, kun toimii kaikkien operaattoreiden liittymien kanssa erinomaisesti yhteen.


Suomen Vartijat

Suomen Vartijat on erikoistunut taloyhtiöiden vartiointipalveluihin. Yhdistetty palvelukonsepti tuo pysäköinninvalvonnan ja vartiointipalveluihin uudenlaisen ja kustannustehokkaan kokonaispalvelun taloyhtiöille.

Suomen vartijat tarvitsivat huomattavan puhelumäärään käsittelemiseen automaattisen vastaajapalvelun sekä yritysnumeroinnin. Aikaisemmin vastauspalvelu käsiteltiin ilman tavoitettavuuspalvelua, joka ei riittänyt nykyisiin tarpeisiin.

Ratkaisuksi valittiin GBC Networks IVR –ja operaattoripalvelu. Suomen vartijoille toteutettiin asiakkaan toiveiden mukaisesti äänivalikot ja yritysnumeroinnit vartiointipalveluille sekä pysäköinninvalvonnalle.

Ratkaisu toteutettiin nopealla aikataululla ja asiakas sai käyttöönsä tavoitettavuuspalvelun reilussa viikossa tilauksesta.


Rockwool

Maailman suurin kivivillan valmistaja ROCKWOOL® on vuonna 1937 perustettu tanskalainen yritys.

ROCKWOOL panostaa voimakkaasti tuotekehitykseen ja -tutkimukseen. Ympäristöystävällisten, paloturvallisten ja energiatehokkaiden tuotteiden ja ratkaisujen kehittäminen on toiminnan johtoajatuksena.

ROCKWOOL käynnisti liiketoimintansa Suomessa vuonna 2003. Yhtiön asiakaskunta koostuu muun muassa tukku- ja rakennustarvikeliikkeistä, rakennus- ja eristysliikkeistä, sekä elementti- ja talotehtaista.

GBC Networks on toimittanut kesän aikana ROCKWOOLIN Suomen toiminnoille ylläpidetyn puhelinjärjestelmän, datayhteydet sekä ylivuotopalveluna ulkoistetun vaihteenhoitopalvelun. Muutoksella ROCKWOOLIN puhelinjärjestelmät saatiin päivitettyä kustannustehokkaasti. Samalla päästiin eroon useasta eri palveluntuottajasta.

Puhelinjärjestelmän ja datayhteyksien käyttöönotto hoidettiin asteittain kesän aikana katkoitta.


Power-Deriva

Tallentava puhelinjärjestelmä sijoituspalveluyritykselle.

Power-Deriva tarjoaa tukkumarkkinoilla toimiville yritys- ja yhteisöasiakkaille sähkömarkkinoihin liittyviä salkunhallinnan, johdannaiskaupankäynnin, sähkönhankinnan ja konsultoinnin palveluita. Toiminnan tarkoituksena on tarjota asiakkaille alan luotettavimmat ja laadukkaimmat palvelut.

Power-Derivan tominnassa sääntely asettaa merkittäviä rajoituksia myös puhelinjärjestelmälle. Vanha kiinteä puhelinkeskus olisi vaatinut merkittäviä lisäinvestointeja, joten yrityksessä mietittiin voisiko asiaa hoitaa pilvipohjaisesti. Toivomus oli myös, että jatkossa puheluita voisi hoitaa aiempaa joustavammin myös etänä. Reunaehtona oli kuitenkin, että ratkaisun pitää täyttää alalla voimassa olevat standardit ja suositukset, kuten MiFIDII-direktiivin, sekä ESMAn suositukset pilvipalveluiden ulkoistamisesta. Ratkaisuksi valittiin GBC:n tallentava puhelinjärjestelmä.

"Ohjelmistopuhelinta on helppo käyttää ja yhteydet ovat toimineet luotettavasti. Mahdollisuus hoitaa deskiin ja vaihteeseen tulevat puhelut etänä on myös meille erittäin hyödyllinen ominaisuus," kertoo Power-Derivan Portfolio Manager Jani Rasilainen. "Joustavammasta mallista huolimatta GBC;n puhelinjärjestelmä tulee meille itse asiassa merkittävästi aiempaa edullisemmaksi," Rasilainen kiittelee.

Tutustu tarkemmin Power-Derivan toimintaan www-sivuilla: https://power-deriva.fi/


Buy now