GBC Puhe API
GBC Puhe API mahdollistaa sovelluksesi yhteyden julkiseen puhelinverkkoon
Mukauta asiakkaasi käyttökokemusta ja rakenna oma palvelu, jota voitte skaalata ja muokata nopeasti. Palvelusta ei lopu kaista tai vaihteen resurssit, koska palvelu on mahdollista skaalata tarpeen mukaan.
GBC on kehittänyt kolme API työkalua puhelujen hallintaan. Näillä voi hallita puheluja. Toiminteita on mm. Soitto, Pito, Prio jono, Välitys, Vastaus, Sulje, Yhdistä, Soita nauha, Soita Early media, Lokitus ja Lataa CDR tiedot.
Miksi GBC Puhe API?
Puhelujen laatu, palvelun skaalautuvuus, palvelun käytettävyys, ja suomalainen toimija 20v kokemuksella.
Webhook (Push-ESL)
Push-ESL -rajapinta lähettää teidän applikaatiolle viestin puhelun edetessä. Voitte vastauksessa lähettää ohjauskomennon tai käytää palvelua pelkästään raportointitarkoituksiin.
Käyttöesimerkit:- Dynaaminen puhelunohjaus soittajan numeron perusteella
- IVR/ DTMF -valintojen logittaminen
- Varastosaldon ym tiedon ääntäminen soittajalle
- Älykäs/priorisoitu jonotus.
REST API (Rest-ESL)
Teidän applikaatio ottaa yhteyttä Rest-ESL -rajapintaan, kun haluatte luoda soiton, muuttaa järjestelmän asetuksia tai hakea tietoja.
Toiminnot:- Puhelun soittaminen, välittäminen ja lopetus
- Käyttäjien ja alaliittymien lisääminen
- Soittoryhmien luominen ja muokkaaminen
- Puhelutietojen (CDR) ja puhelu-äänitteiden hakeminen
RabbitMQ viestinvälitys (Rabbit-ESL)
Rabbit-ESL -rajapinta välittää kanavakohtaisen tiedon sisäänpäin tulevista ja ulospäin lähtevistä puheluista. Viesteissä on runsaasti tietoa kuten soittajan numero, kanavan suunta ja vastaustila.
Välitetyt tapahtumat ovat:- Kanavan avautuminen
- Early media
- Vastaus
- Välittäminen
- Kanavan yhdistäminen
- Pito
- Lopetus
GBC:n henkilökunta auttaa luomaan järkevät suodatussäännöt, jotta viestijonoon tulee pelkästään teidän aplikaatiolle tarpeelliset tapahtumat.
Usein Rabbit-ESL käytetään rinnakkain Rest-ESL:n kanssa ohjaamaan puhelun kulkua. Esimerkiksi voimme ohjata teidän sisäänpäin tulevat puhelut jonoon, josta teidän applikaatio ohjaa puhelun oikealle palvelulle tai henkilölle.